Wednesday, March 28, 2007

Presidenten och jag




Presidenten Ali Abdulla Salehs ansikte ser man överallt vilket man vill eller ej.
När jag tittar ut från vårt fönster är där ett stort ansikte som blickar ner mot mig. I skolan var han vackert avpoträtterad tillsammans med barn. Förutom presidenten så har vi vakter betalda av myndigheterna som står utanför porten dagtid och uppe på muren nattetid och bevakar eller beskyddar oss. Vi vet inte vilket säkert. Det talas mycket om säkerhetsläget här, men det är aldrig att jag fått anldening att känna sig otrygg. Det är snarare så att skulle det dyka upp någon extremist i min väg har jag känslan av att folket skulle försvara mig.

1 comment:

Helena said...

Jag förstås tro att ni är beskyddade både dag och natt. På natten sover ni ju så då är det inte mycket att titta på. På dagarna när det är mer att titta på, står de ju nedanför muren. Du ser mycket stilig ut framför presidenten.
Helena Sigblad